rubrik

jag får min första lön i morgon. Fy fasen vad det ska firas! Hade tänkt att beställa lite kläder från asos, men jag måste nog först ta en runda i Lkp och se om jag kan hitta något roligt att ha på mig när jag går ut. Ikväll jobbar jag för sista gången på över en vecka (inget jobb nästa vecka) och det ska bli så skönt. Ska verkligen se till att arbeta lite med alla tusen grejer jag har i skolan. Jag måste göra ett bra arbete om dammar i Indien. Det är totalt omöjligt att vara miljövänlig, jag är numera helt övertygad! Vattenkraft är en förnyelsebar enegikälla, toppen, om det inte vore så att man med dammarna som måste byggas förstör massa biotoper och ekosystem, sprider sjukdomar, släpper ut växthusgaser och gör så att miljoner människor måste flytta. Dessutom bidrar dammarna på något sätt till klimatförändringar (kan ha med växthusgaserna att göra) och minskar produktionen av spannmål och ris.

image12



För att helt byta ämme och börja skriva om mig.. Jag var fräsch tjej och sov med kläderna på, linserna i och utan en tanka på att borsta tänderna i natt. Vaknade klockan sju imorse med en andedräkt som kunde döda, men det var det värt, det var bara att sätta sig i bilen och åka hem! Så praktiskt, ska göra det till en vana.

Kommentarer
Postat av: agnes

metangas vet jag. och döda bottnar. eller?

2008-04-24 @ 16:52:28
URL: http://agnys.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0