AOOOW!

Debatt. Jordens tristaste program? Ja, tills de bestämde sig för att ta in Ebba won Sydow, Blondinbella, någon centerpartist, en arg komiker och några som iallafall har lite vett i huvudet. Ebba borde ju inte prata om något annat än VAD man ska shoppa! Allt hon sa ikväll blev ju bara fel, det var synd om henne. Och Bella som varje gång hon sa något satt och sneglade på Ebba för att hon egentligen inte heller hade något vettigt att säga. Herregud! Det bästa var helt klart när Ebba försökte vända det till att dom andra diskriminerade unga tjejer genom att peka ut dom som offren. Det är klart att alla vet att det finns killar som shoppar också, för minst lika mycket pengar. Både kläder och borrmaskiner. Skillnaden är väl att killarna som köper fyra borrmaskiner och en bil är män! (för annars är det svårt att köpa bil) Förutom att dom då faktiskt har tjänat pengarna själva (dom flesta!) så köper de saker vars värde finns kvar, även om de blir lite slitna. De unga tjejerna som shoppar för pengar de inte har köper oftast saker utan andrahandsvärde, och det är den stora skillnaden.

Hua! Nu ska jag nog sova, för det där hängde inte ihop det minsta. Kände bara att det var min plikt att slänga ihop något snabbt om vad jag tyckte om det hela. I övrigt har jag haft en lugn dag. Fortsatt att sköta mitt hushåll, jag hatar det. Dessutom såg jag det nya OTH avsnittet, det var hur bra som helst. Man skulle kunna tycka att de borde börja avrunda serien nu, men jag tror nog de kan få det att hålla en säsong till!

Godnatt mina skatter!

Kommentarer
Postat av: jessica

just det jossi...det där med att shoppa saker utan andrahandsvärde för pengar som du inte har känner du väl till ganska väl???

2008-03-14 @ 07:19:04
Postat av: Anonym

Jag har ju pengarna innan jag shoppar ditt pucko! Det är mamma som överdriver allt, hon får det att låta som att jag köper kläder jämt, jag handlar mycket sällan!

2008-03-14 @ 09:40:52
Postat av: caro

jag säger bara toppar, toppar och mängder av toppar. Vad ska du ha alla toppar till jossi?

2008-03-14 @ 22:30:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0