Men glad påsk då...

varför sitter jag ensam hemma hos Mr P (party) på självaste påskafton? 18/136 inloggade kontakter på MSN, många utav dom är "inte vid datorn". Vad gör man på påskafton egentligen? Jag själv var en sväng hemma hos Hamster Wennberg, ett trevligt kalas där det serverades en utsökt tacopaj. (och för att min käraste Frida inte ska känna sig orättvist behandlad så smakade gårdagens mat alldeles fantastiskt!) Sedan agerade jag chauffö fram till Cafe&bar, bestämde mig sedan för att dra mig ut på landet eftersom snön föll som om himlen hade öppnat sig (en lätt överdrift och ironi kan anas), hade dock inte väntat mig att Mr P absolut inte skulle ha några planer på att själv dra sig hemåt. Hade heller inte kunnat ana att de två koppar kaffe som intogs skull göra mig så pigg. Jag bara undrar vad i helvete (ååååååå, vad jag inte ville svära där men för att verkligen betona att jag verkligen inte vet) jag ska hitta på?!

Jag glajdade lite på stenportsgatan förut, stod i korsningen utanför ett visst nummer och kastade ledsna blickar upp mot ett fönster. Jag undrar hur många kameler som får plats på stenportsgatan, jag är beredd att bjuda 32st bara för att Farao ska komma hem igen och ge mig svaren på de största frågorna som kretsar i min hjärna just nu. Tur att jag reder mig själv så bra ändå...

Jag har ångrat mig beträffande mitt svar på frågan "det här gör jag när ingen ser mig...", istället för att jag inte gör något konstigt vill jag berätta att jag just kom på mig själv med att titta mig runt i rummet och faktiskt rulla tummarna. Vem rullar tusan rullar tummarna, jag har alltid trott att det bara var ett dumt uttryck.. Nu när jag ändå berättar om konstigheter kan jag ju passa på att berätta om mitt uppdrag igår kväll. Jag skulle låtsas att jag trodde att vi allesammans skulle gå påskkärringar senare på kvällen och fråga min bordsgranne vad han hade tänkt klä på sig. Jag tyckte jag gjorde det mycket smidigt när jag frågar om det inte vore roligt om vi skulle gå påskkärring tillsammans idag. Nils, som min kamrat hette tyckte det var en förträfflig idé, han hade inte gjort något så spännande på riktigt länge.

Hojhoj, lek och stoj.

Kommentarer
Postat av: Sara

haha. ja.. gick du runt o var påskkärring då? vi i våran familj har kommit på att sådant inte görs nu förtiden. hemskt tråkigt.

2008-03-23 @ 19:58:46
URL: http://tjackis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0