schnöööö!

Igår eftermiddag kom min sambo (men heeeeerreguuuuuuuuuuuud!! Jag är ytterst tveksam till att säga sambo, jag tycker ju nästan det är besvärligt att säga pojkvän/flickvän. När man ska presentera sig liksom "Josefine, Sebastians flickvän" Uhu! ska jag nu säga sambo. Från och med nu är det Bajse!) hem och sa "Nu ska vi göra nåt kul, ta på dig sköna kläder!" Ehh, han var riktigt äckligt glad och såg lite lurig ut så jag sa att jag minsann inte tänkte följa med på nåt utan att veta vad det var (alltså när bajse ser ut så så brukar han ha riktigt skumma grejer på gång, jag var säker på frisbeegolf) och fick (jag blev här lite besviken) veta att hans nya dator kommit till Lisch och att vi skulle ut på en tur (så agnes, jag kom till Lisch igår). Väl i Lisch besökte vi rydéns och Tolsjö. I Tolsjö fanns mamma och pappa Karlsson och mami Carlsson. Sen for vi tillbaka till Karlstad, jag höll mig vaken till Hasslerör. Sen vaknade jag några gånger och blev lika besviken varje gång för att det inte börjat snöa. Inte ens här i Norrland (och nej, värmland hör nog inte till Norrland. det hör till värmland. alltså, annars ligger ju stockholm i Norrland. Har du ingen Atlas Anki?) hade det kommit någon snö. OCH NU TILL DEN VÄRSTA BITEN AV ALLT!  Inte ens imorse när jag vaknade var det snö. (sen kom den och den var snöblandad (eller säger man regnblandad när man pratar om snön?). Då ropade jag "Halleluja!") SCHNÖÖÖ, alltså. Det har jag firat genom att dricka kaffe som jag kryddade med kanel, inte alls så gott som jag tänkte mig.

Jag har dom senaste dagarna känt en väldigt obra (som man säger i norrland) längtan efter att dricka alkohol. Det kan faktiskt inte vara nyttigt att ha ett sånt här långt alkoholuppehåll som jag haft. Jag nästan (och lägg märke till nästan! för jag kommer få äta upp det när dagen kommer) längtar efter att vara bakis och spy. HJÄLp!

Jaha, annars har väl veckan inte bjussat på så mycket sköj så att säga. Jag har, teknisk som jag är, lyckats få in alla nummer till min nya telefon och kan nu smsa och ringa vem jag vill igen. Tjoho! och förresten så har jag bokat tågis hem nu, far på onsdagkväll. Då ses vi, så att säga (om DU väljer att komma till Trollhättan såklart, annars är chansen ganska liten.)

Kommentarer
Postat av: Josefin

PÅ FREDAG SKA VI DRICKA ÖL!! så det så!

2009-10-18 @ 16:36:30
URL: http://josefinannaamalia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0