snööööblandat regn

Jag har inte gått upp ur sängen än fast jag varit vaken i två timmar. Tur att jag förberedde igår o ställde datorn bredvid. Fast jag hade ju kunnat surfa på min mobil annars. Kanske beror det på det äckliga snöblandade regn som föll imorse, jag gillar vanligtvis snö men inte 1 oktober och inte blandat med regn. Eller så beror det helt enkelt på mitt hår. Jag klippte mig som sagt i tisdags och blev väl inte jättenöjd, men det hör ju till. Såg att jag hade en förskräcklig utväxt och tänkte göra nåt åt det. Åkte till ICA, tog den billigaste färgen som vanligt men då såg jag en sån där dyr förpackning som dom hade sänkt priset på. Mycket ljus beigeblond hette den, bra det tar nog bort dom gula skiftningarna. Åkte hem, klenade i det i håret o tänkte "Vad mörkt det ser ut..." sköljer ur efter angiven tid och tänker "herregud, det här ser inte bra ut. det är ju brunt". Fönar håret och nej, det är inte brunt. Nej, det är inte blont. Det är gråbrunt som att färgen inte fastnat. Jag tänker på en murkla (en sån där svamp, jag vet inte om det är den färgen men jag tänker på en murkla). Sofia var här och hjälpte mig göra blonda slingor igår. Det var snällt men jag vet inte om det hjälpte. Det gårbruna är fortfarande kvar mellan dom skitblonda slingorna.

Jag tror det är den största anledningen till att jag ligger med täcket uppe vid öronen och funderar på mina valmöjligheter. Jag vet att det bara är hår, men så här illa har det aldrig varit förut. Inte ens när jag blonderade hela håret kycklinggult i sjuan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0